Har du koll på ditt mesta fokus?

Lili Öst
Lili Öst

Härligt! Eftersom du läser detta, intresserar ämnet dig uppenbarligen. Eller så halkade du in för första gången idag. Då säger jag varmt välkommen. 🙂
Jag hoppas att mina blogginlägg kommer att hjälpa dig att justera dina glasögon vilka du ser på livet genom, så att du ställer in siktet på att skapa mer möjligheter och mindre oönskade resultat i ditt liv!

Jag har ju redan aviserat att jag coachar med attraktionslagen som mitt starkaste verktyg till att få till en förändring, eller en insikt om varför saker blir som de blir, och hur man skapar mer önskat och mindre oönskat i sitt liv. Och jag fortsätter på temat.

Idag vill jag börja med att ställa dig en avgörande viktig fråga: Hur mycket fokus har du på saker som du INTE vill ha eller inte ha mer av i ditt liv? Som INTE funkar. Som du är MISSnöjd med. Saker, situationer och/eller personer som du saknar/lider brist på, dvs allt det du INTE har och som du är frustrerad över att du INTE har. Hur ofta tänker du på saker du är rädd för? HUR tänker du på dessa? Hur mycket retar du dig på andra människor? På vad de gör, säger, tänker, ser ut, väljer etc. Hur många dåliga/utmanande/tråkiga/frustrerande relationer ältar du? Hur mycket av din vakna tid upptar dessa negativa saker dina tankar?

Om du skulle rita två spalter bredvid varandra och fylla den ena med det jag räknat upp (jag har säkert glömt en massa andra negativa tankar som man kan sysselsätta sin hjärna med… lägg i så fall till dem) och så fyller du den andra spalten med alla dina tankar om positiva saker. Hur ofta fokuserar du på allt som fungerar bra redan. Saker du är stolt över, värdesätter, är tacksam över. Älskar. Som ger dig energi. Saker, personer och situationer som gör dig glad, lycklig, nöjd, inspirerad etc. Vilken spalt känner du spontant att du fyller ut mest? Eftersom detta är en övning som kommer gå över två dagar, föreslår jag att du går och hämtar papper och penna och sätter igång att skriva. För att få en visuell bild som du har tillgång till även senare, eftersom våra tankar är så flyktiga.

pencil-918449_640

Nu vill jag att du tittar på den spalt där du skrivit alla saker som känns negativa på ett eller annat sätt – hur känns det i magen när du läser det du skrivit? Om du inte känner någonting så går det för fort. Sakta då ned tempot och läs sak för sak och pausa mellan varje sak och känn efter. Inte tänk efter – utan känn efter. Hur blir känslan i magen – och vad leder den till för tankar? Ju mer noggrann du är, ju mer får du veta om dig själv. Skriv, för det ger större klarhet på fler plan, än att bara skumma igenom detta i huvudet.

Gör nu samma sak med de saker som du skrivit i den positiva spalten. Läs sak för sak och pausa mellan varje sak och känn efter. Hur blir känslan i magen – och vad leder den till för tankar?

Nu när vi ändå håller på vill jag att du skriver ned:
Vad som gör dig glad
Vad som får dig skratta
Vad som gör dig lycklig
Vad som ger dig energi
Vad som ger dig styrka

BRA JOBBAT! Vad du ska göra med informationen du nu skrivit ned, får du veta imorgon. Så jag avslutar dagens blogg med en cliffhanger. 🙂

With Love/Lili

 

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *